תגובות אחרונות

    דיאטת קפה שורף שומנים

    קפאין כחומר שורף שומנים (Caffeine)

    במשך שנים חוקרים את השפעת הקפאין על הגוף מבחינה של שריפת אנרגיה והשפעה על משקל עודף. המחקר הממושך מוכיח שאין תוצאות חד משמעיות היכולות להצביע על קפאין כחומר מרזה ויעיל עבור דיאטה. ידוע היטב שהקפאין עוזר ברוב המקרים לשמור על תחושת נמרצות ורעננות במשך היום, אולם השפעתו הולכת ודועכת לאחר מספר ימי שימוש.
    דעה מסוימת טוענת שהדרך הטובה ביותר לנצל את תכונות הקפאין היא על ידי צריכת קפאין במשך מספר ימים, הפסקה של מספר ימים ואז המשך של צריכת הקפאין.
    קפאין קיים ברוב סוגי הקפה, בצורה מסוימת גם בתה ובמשקאות כגון קולה ומשקאות אנרגיה.
    קפאין נחשב לחומר בטוח יחסית, אך מינונים נמוכים אשר אינם משפיעים בממוצע על רוב האנשים יעולים להשפיע במקרים פרטניים על מי שרגיש לחומר יותר מהרגיל, ולכן יש לברר כל מקרה ומקרה לגופו.
    כדי לקבל הרעלת קפאין יש לשתות מעל ל 70 כוסות קפה ביום או פי 3 פחיות קולה, כך שקשה למדי לקבל הרעלת קפאין בהתנהלות סבירה.
    כיצד ניתן לשלב קפאין בתהליך דיאטה והרזייה?
    למרות שקפאין אינו מהווה תרופת פלא לדיאטה, הוא תורם ככל הנראה לתהליך ההרזייה. מקור עיקרי לקפאין הינו קפה. רצוי להמנע מאוד משתיית קולה המכילה כמויות סוכר עצומות או דיאט קולה המכילה חומרים ממתיקים שונים אשר יש ספק לגבי השפעתם לטווח הרחוק.

    • כדאי לשתות קפה בכמות מתונה, למשל כוס או שתיים ביום.
    • כדאי לנצל את זמן שתיית הקפה לזמן של רגיעה ו"ניקוי ראש" אפילו אם מדובר על מספר דקות. אפשר לנצל זמן זה למפגש חברתי קצר ושיפור הקשר האישי או הזוגי. אם זה אפשרי כדאי לגשת כל בוקר עם בן או בת הזוג לבית קפה לחצי שעה עד שעה של זוגיות, קפה ורגיעה לקראת תחילת יום חדש.
    • כדאי להמנע ככל הניתן מעישון סיגריות ויש לנתק את הקשר הלא בריא בין סיגריות לקפה.בכל מקרה יש לעשות כל מאמץ כדי להגמל מעישון.
    • ישנם סוגים רבים מאוד של קפה, אפשר על ידי התנהלות נכונה להזמין קפה שיש לו ערך קלורי נמוך בצורה משמעותית מקפה אחר שיכול להיות דומה אליו בטעם.
    • יש להוציא קצפת מחוץ לתחום- אין להוסיף אותה לקפה בשום אופן ורצוי להמנע ממנה באופן כללי.
    • יש לנסות ולהפחית בכמות הסוכר שבקפה עד מצב של קפה ללא סוכר כלל. מי שרגיל לשתות קפה עם סוכר יתקשה להפחית בכמות הסוכר, אולם הדבר אפשרי! הפחתה מתונה של סוכר לאורך זמן עד הפחתה מוחלטת יכולה לחסוך מהגוף כמות קלוריות וסוכר רב ומיותר! כאשר מתרגלים לשתות קפה ללא סוכר מגלים שהקפה טעים יותר ובוודאי שבריא יותר.
    • כדאי לנסות להכין את הקפה עם חלב 1% במקום 3%. כל קלוריה חשובה. אם הטעם סביר כדאי להתמיד בכך. אם הטעם לא סביר- כדאי ואפשר לנסות להתרגל לכך, זה שווה את המאמץ!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר.