תגובות אחרונות

    דיאטה – אין קיצורי דרך

    גם כיום, בעידן המידע החופשי והזמין, קיימים מיתוסים רבים וטעויות בסיסיות לגבי דיאטה, הרזייה, מהות הדיאטה, חשיבות השומן ותרופות לדיאטה.

    אנשים רבים המבקשים לרדת המשקל נוקטים בדרכים שגויות לדיאטה, מנסים לרדת במשקל ללא כל הכוונה או הדרכה, בטוחים בדרך חדשה כלשהי שהמציאו בעצמם ואינם מבינים מדוע הם לא מצליחים לשמור על משקל תקין לאורך זמן.

    דיאטה מעשית אינה יכולה להתקיים ללא הבנת החשיבות של אבות המזון השונים, חשיבות השומן לגוף, והמשמעות של הפחתה קיצונית במרכיב מזון זה או אחר.

    קיימות כל כך הרבה דעות וגישות שונות לגבי דיאטה, אולם כקו מנחה, כל דיאטה אשר אמורה להיות בריאה, לא לפגוע בבריאות הגוף ולהחזיק מעמד, אמורה לתמוך במספר נקודות עקרוניות שאין לוותר עליהן, תזונה בריאה, ירידת משקל מתונה, שמירה על תפריט מאוזן, המנעות מצום או מדיאטה קיצונית מדי, שילוב פעילות גופנית בצורה זו או אחרת ועוד. דיאטה שאינה בריאה יכולה לגרום לירידת משקל מהירה לטווח קצר, אולם להפריע לדיאטה לטווח הארוך.

    כאשר מבצעים דיאטה נטולת שומן או מרכיבים תזונתיים בסיסיים בצורה חריפה מדי, הגוף יגלה את חוסר השומן ויפעיל מערכת חירום של השרדות, משמע, צבירת שומן והפחתת בזבוז ככל הניתן. כך שמבחינה מעשית ביצוע דיאטה מוגזמת עלולה לגרום לעצירת תהליך הירידה במשקל, לקושי רב בהמשך הדיאטה ואף לעליית משקל מסוימת. לכן אסור להמנע לגמרי משומן או מרכיבי תזונה אחרים, ויש לשלב אותם בצורה נכונה בכל תפריט דיאטה נורמאלי. אנשים רבים גאים בדיאטה אותה הם מבצעים, אשר כוללת צריכת שומן מינמלית, ואינם מודעים לנזק לטוח הארוך אותו גורמים לעצמם. למרות האמור קיימות דיאטות שונות המיועדות לטווח הקצר ובנויות על הפחתה מוחלטת ברכיב מזון מסוים, למשל דיאטת אטקינס, דיאטת פחמימות ועוד. כאמור. דיאטות אלו אפשריות לטווח הקצר כדי להוריד משקל מסוים וכדי לעזור בהתחלת תהליך הדיאטה.

    דיאטה – אין קיצורי דרך

    ספורט והתעמלות עוזרים מאוד בירידה במשקל, אולם פעילות ספורט מוגזמת שאינה מכוונת מטרה עשויה לגרום לחיזוק השרירים, להזעה ולירידה מסוימת במשקל, אבל לא תתרום לדיאטה משמעותית. לכן ביצוע פעילות גופנית ללא כל הדרכה יכולה להיות ברכה לבטלה. לא מומלץ להרשם לחדר כושר בלי לוודא שיש מדריך כושר שיכול לנתב את הפעילות הספורטיבית לפורה מבחינת הורדת קלוריות.
    סיבה אחת להפסקת דיאטה היא הקושי בשינוי אורח חיים מסוים, בעיקר שינוי בתזונה, ואימוץ דרך חיים חדשה קשה יותר, פחות טעימה ומתסכלת. לכן הדיאטה הטובה יותר היא זאת שמאפשרת המשך דרך חיים מוכרת והשארות בשגרה הרגילה. דרך הפחתה ושינוי קל במזונות ובמאכלים ולא דרך שינוי הרגלים משמעותי שאינו מועיל לטווח הארוך.
    תרופות לדיאטה יכולות לעזור בירידה במשקל, אולם אלו תרופות חזקות, חלקן פסיכיאטריות, העלולות לגרום לתופעות לוואי שונות. תרופות יכולת לעזור מאוד לדיאטה, אולם אין לחפש קיצורי דרך ויש להיוועץ ברופא לקבל חוות דעת מקצועית בענין.
    רוצה לרדת במשקל ? מעונין בדיאטה ? למד את הנושא, קרא בפורום דיאטה שנמצא בכל אתר דיאטה, גש לדיאטטיקנית וגם לרופא. בצע בדיקת דם, וחשב יחס BMI שומן – גובה – משקל. ככל שתלמד ותתכונן יותר טוב, כך הדיאטה תהיה קלה ויעילה יותר.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *