תגובות אחרונות

    תרופות דיאטה ואמצעים קיצוניים

    דיאטה היא תהליך אמוציונלי ורגשי מאחר והיא רלוונטית לתחושת הדימוי העצמי ולביטחון העצמי של האדם. מסיבות אלה ואחרות מתברר כי אנשים מוכנים להוציא הרבה מאוד כסף על דיאטה בכלל ועל מוצרים שמפורסם כי הם מסייעים לדיאטה במיוחד.
    מוצעים היום בשוק הדיאטות תוספי מזון או כדורי דיאטות או מילקשייקים או סוגים שונים של תה ומשקאות או תכשירים אחרים המתיימרים לסייע להפחית במשקל, למשל דיכוי תיאבון, סיוע למערכת העיכול ועוד.
    יש להיזהר מאוד בנטילת כל תכשיר מסוג זה. מדובר בתוספת של תכשירים שבדרך כלל לא הוכחה יעילותם, אולם מחירם גבוה ביותר. חמור מכך, יש תכשירים רבים שעלולים להיות להם תופעות לוואי כמו אלרגיה או פיתוח תלות והתמכרות או חסרונות רבים אחרים, והם אינם מפורסמים על גבי האריזה או מוצנעים מלכתחילה על מנת לעודד רכישה שלהם.
    שימוש בתכשירים מעין אלה לא מומלץ אך גם אם החלטתם להשתמש בתכשיר זה או אחר, אנא קראו היטב את הרשום על האריזה וודאו מה מכיל התכשיר. כך למשל תכשירים רבים מכילים סוכר אשר עלול להזיק למי שחולים במחלת סוכרת. קראו גם את האותיות הקטנות ובמיוחד חפשו את האזהרות על גבי האריזה, על מנת לדעת מה תופעות הלוואי האפשריות של התכשיר. חפשו חומר נוסף על התכשיר גם באמצעות הפניית שאלות לרוקח או למוכר וכן באמצעות האינטרנט. נסו למצוא תגובות של מי שהשתמשו בתכשיר ולברר מה הם חושבים עליו.
    חשוב מכל, לפני שנוטלים תוספי מזון או כדורי דיאטה או תרופות או כל מוצר אשר מתיימר לסייע לדיאטה, חייבים להיוועץ באיש מקצוע כמו רוקח, רופא או דיאטנית, כדי לוודא שאין שום סיכון בריאותי או גופני בנטילת המוצר. אם אתם מוצאים עצמכם נוטלים תרופה או מוצר כלשהו, ומנסים להסתיר עובדה זו מהרופא או מהסובבים, כנראה שאתם מבינים שהחומר הזה אינו בריא, מאושר לשימוש וכדומה, ואתם עושים נסיונות רפואיים על עצמכם! כיום יש תרופות שניתן לצרוך ולסייע בהורדת משקל. תרופות הרזייה הינן בדרך כלל תרופות חזקות מתחום הטיפול הפסיכיאטרי. למרות שהתרופות עשויות להועיל מאוד בתהליך הדיאטה, עלולות להופיע תופעות לוואי שונות, שוליות או מהותיות (בחילות, חולשה, מצבי רוח ועוד) ולכן טרם לקיחת תרופות הרזייה יש להיוועץ היטב ברופא המתאים, להיות סבלניים ולהשתמש בתרופות בהתאם להמלצה הרפואית המדויקת של הרופא. בשום אופן אין לקחת תרופות הרזייה (או אחרות..) שלא ניתנו לך באופן אישי אלא השגת אותם בדרך כלשהי. כדאי להמנע גם מתכשירים שונים ממקור עלום ולא ברור. גם מוצרים האמורים להיות צמחיים או טבעיים עשויים לגרום לנזק רפואי רב!

    תרופות | ניתוח פלסטי | אמצעים קיצוניים

    יש לציין כי קיימת גם טכניקות רפואיות שמטרתן לסייע בירידה במשקל. יש ניתוחים או פעולות כירוגיות שניתן לבצע כדי להוריד במשקל. הכוונה לניתוחים מסוגים שונים כמו ניתוח הצרת קיבה, טבעת קיבה, מעקף קיבה, ניתוח הצרת היקפים, שאיבות שומן ועוד. כל אלה כמובן הם אמצעים קיצוניים יחסית ומיועדים לאנשים הסובלים מעודף משקל גדול או קיצוני, ואשר אינם מצליחים או אינם מסוגלים להוריד משקל בדרך אחרת. מחייבים בירור רפואי מקיף עם רופא כירורג מומחה ומנוסה, בדיקות רפואיות שיישללו סיבות שונות להשמנה ויצביעו על הצורך בניתוח או טיפול תרופתי. נציין כי גם ניתוח או תרופות להורדה במשקל מחייבות דיאטה מתאימה ופעילות גופנית על מנת לשמור על המשקל אליו מגיעים לאחר ניתוח או שימוש בתרופות הרזייה. זאת אומרת שניתוח קוסמטי או שימוש בתרופות עשוי לא להספיק במקרים רבים של משקל עודף, ואם עושים אותם ללא שמירה על דיאטה נכונה או תזונה סבירה היעילות שלהם עשויה להיות פחותה, ועלולים לחזור למשקל המקורי תוך זמן מה. לכל ניתוח יש סכנות שונות ותופעות לוואי כך שהניתוח הוא אופציה אחרונה או אפשרות הרזייה במקרה של עודף שומן קיצוני. הניתוח הוא מעין הלם מסוים לגוף שדורש התאוששות מסוימת בהתאם לטיב הניתוח. לעיתים ניתוח הרזייה הינו הדרך היחידה- אולם יש להגיע למסקנה זו רק לאחר מיצוי דרכים פשוטות, קלות יותר ופחות מסוכנות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *