תגובות אחרונות

    מחשבון BMI לדיאטה

    מחשבון BMI:לקבל את תמונת המצב המדויקת בנקודת הזינוק לכל דיאטה
    כל דיאטה מתחילה בהחלטה לשנות את אורח החיים שלנו ולהטיב עם עצמנו ועם גופנו. תהליך השלת קילוגרמים הנעשה תחת פיקוח מתחיל בשכלול הנתונים הטבעיים שלנו – גובה, משקל, אחוזי שומן בגוף וכדומה, זאת כדי לדעת מה הדרך הטובה ביותר להוריד במשקל.
    מומחי דיאטה, הרופאים וגם אנשים פרטיים נעזרים בשירותיו של מחשבון BMI כדילקבל את תמונת המצב, לבדוק האם האדם המטופל זקוק בכלל לתהליך של דיאטה או מהי דרך הטיפול המתאימה. בעלי BMI גבוה נדרשים לשינוי של אורח חייהם ולהשלת קילוגרמים, בעוד בעלי BMI נמוך מדי עלולים לסבול מתת-תזונה ונדרשים לדיאטת השמנה.
    מהו מחשבון BMI ואיך משתמשים בו?
    מחשבון BMI מבוסס על נוסחה פשוטה הבודקת את מדד מסת הגוף (Body Mass Index). הנוסחה פשוטה למדי: גובה בחזקת שתיים לחלק למשקל בקילוגרמים ומקבלים את מדד ה-BMI. חישוב זה מסייע לרופאים, לתזונאיות ולאנשים פרטיים שעוברים תהליך דיאטה לקבל תמונה עדכנית בכל שלב ושלב של תהליך דיאטה ולראות האם מסת הגוף יורדת.
    זהו הכלי הנגיש והמדויק ביותר באמצעותו ניתן לבדוק האם אדם מסויים סובל מהפרעות אכילה קיצוניות, לאבחן בעיות בריאות הקשורות לתת תזונה או למשקל עודף ולהטוות שיטת טיפול, להרזייה או להשמנה, המתאימה לכל מטופל בהתאם לגילו, לנתוניו הפיזיים, למצבו הבריאותי ולמינו.
    דיאטה נכונה: רק בליווי תזונתי או רפואי
    למרות שמחשבון ה-BMI נותן לנו תמונת מצב חשובה לגבי מצבנו הבריאותי, חשוב לזכור כי דיאטה נכונה היא תהליך שכדאי לבצעו בעזרת תזונאי או תזונאית מוסמכים ובליווי רפואי של מומחה אנדוקרינולוגי או אפילו של רופא המשפחה.
    מומחים אלו מעניקים את הליווי המקצועי הבריא ביותר – מביצוע בדיקות כלליות מקיפות לוודא כי אין בעיות בריאותיות כלשהן המגבילות את מי שבחר לעשות דיאטה כזו או אחרת, דרך ייעוץ תזונתי ובניית תפריט מזין הכולל את כל אבות המזון וחלוקה נכונה לארוחות ועד מעקב קבוע אחרי קצב הורדת המשקל, זאת כדי לוודא שסוג הדיאטה שבחרנו מתאים לנו ולא גורם לנו לירידה קיצונית מדי במשקל או לחילופין לכישלון ואף להשמנה.
    בנוסף, מומלץ לחפש גם ליווי מקצועי של פסיכולוג או יועץ שיוכל לתת תמיכה נפשית שתסייע להתמודד עם השינויים בגוף, עם הפיתויים ועם כוח הרצון המתעתע.
    נקודת הזינוק לדיאטה מוצלחת
    בדיקת ה-BMI שקובעת את נתוני הפתיחה של כל אחד ואחת מאיתנו משמשת כנקודת זינוק אינפורמטיבית בדרך למודעות לחיים בריאים.
    עם זאת, חשוב לזכור שנתונים אלו הם רק מספרים על הנייר ותהליך דיאטה נכון אמנם מתייחס לנתונים אלו אך בעיקר, מנסה להקנות לנו מיומנות לפיתוח אורח חיים בריא, כזה שיעזור לנו להוריד את הקילוגרמים העודפים, להשמין מעט במידת הצורך או פשוט – להעניק לנו את הידע לשמור על בריאותנו לאורך שנים ארוכות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *