תגובות אחרונות

    קונרפלקס בדיאטה: אוכל בריא? ממתק לילדים?

    בעבר קורנפלקס היה עשוי מדגנים בעלי כמות סיבים רבה, מעט מאוד סוכר והרבה ויטמינים ומינרלים.
    במשך הזמן הלכו והופיעו וריאציות שונות של קורנפלקס ודגני בוקר, בעלי ערכים תזונתיים שונים, כמויות סוכר וערך קלורי שונה לחלוטין מדגני הבוקר המקוריים.
    רוב דגני הבוקר המיוצרים כיום הם למעשה סוג של ממתק ויש לדעת להתייחס אליהם בהתאם. הם עשויים להיות טובים ובריאים למבוגרים ולילדים, אולם רק בצריכת כמות סבירה ומתונה. נכון שיש בהם את כל המינרלים והויטמינים הכתובים על הקופסא, אולם הבעיה ברוב המקרים אינה מחסור ברכיבים תזונתיים אלא עודף סוכר, שומן, צבעי מאכל וכדומה בתזונה הכללית שלנו ובעיקר בתזונה של הילדים שלנו.
    מנה אחת של קורנפלקס מוגדרת בדרך כלל כמנה בת 30 גרם. אם ננסה לקחת מנה של 30 גרם נופתע לגלות שמדובר בכמות קטנה מאוד של קורנפלס. כאשר ילד לוקח לבד מנת דגני בוקר הוא לוקח 3-7 מנות קורנפלקס בבת אחת, להם הוא מוסיף חלב בכמות רבה ולעיתים רבות גם סוכר, כך שקיבלנו למעשה ממתק טעים, משביע אך לא בריא מבחינת תזונה נכונה.
    לכן, כדאי מאוד להיות מודעים לערך הקלורי העצום של הקורנפלקס ודגני הבוקר ולהשתמש בהם בהתאם.
    לשים מנת קורנפלקס מתונה ולא לתת לילד לשים לבד.
    להמנע מתוספת סוכר ככל הניתן על גבי הקורנפלקס או הדגנים.
    להשתמש בחלב ולא בשוקו! ואם מדובר על כמות חלב רבה לשקול שימוש עם חלב 1%.
    לקנות קורנפלקס עם כמות סיבים רבה ככל האפשר, מינימום סוכר וערך קלורי נמוך יחסית לאחרים (השילוב של קורנפלקס שילדים לא אוהבים..)
    לא לאכול קורנפלקס על בסיס יומי- למצוא תחליפים בריאים יותר שאינם ממתקים, למשל פרוסת לחם עם טחינה או אבוקדו.
    לא לעשות מזה ענין ולדבר על זה ללא הרף. אם יהיה קורנפלקס הילדים יאכלו אותו, לא יהיה – לא יאכלו. לכן יש לקנות קורנפלקס בכמות סבירה ולא להציף את הבית בקופסאות שנקנו במבצע.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *