תפריט דיאטה עקרוני

תפריט דיאטה
ממה מורכב תפריט דיאטה טוב ? איך להרכיב תפריט דיאטה ? התשובה תשתנה כנראה בהתאם לשואל, אך בכל זאת, לדעתנו, כדי שתפריט דיאטה טוב יהיה מוצלח, עליו לענות על כמה פרמטרים: ראשית, חשוב שיהיה תפריט המורכב ממתכוני דיאטה טעימים. מה שאינו ראוי להיקרא מתכון, גם לא צריך להיות מתכון דיאטה 🙂 . כלומר, לא להתפשר על כל מתכון שמופיע ברשת או שמתיימר להיות מופחת קלוריות, ולחפש אחר מתכון שמבחינת מרכיביו הוא טעים בעיניכם ותוכלו ליהנות ממנו, שכן אסור לשכוח שכדאי או אפילו צריך ליהנות מאוכל. כמו כן, חשוב שתפריט הדיאטה יהיה מורכב ממתכוני דיאטה מזינים ומומלץ שמתוכנים אלו יכילו מרכיבים תזונתיים חשובים ובהם ויטמינים וחלבונים. עדיף לצמצם ככל הניתן בבשר שמן ובקר בכלל, שומנים מן החי ושומני טראנס, ולשאוף לאיזון בין כמות הפחמימות, החלבונים והשומנים הדרושים בארוחה. בנוסף, כדאי מאוד שתפריט הדיאטה יהיה פשוט ובנוי ממתוכני דיאטה קלים שאינם מצריכים מאמצים, הכנות או מרכיבים מיוחדים שכן חשוב לזכור כי הרעיון המרכזי הוא לפשט דברים ולא להפוך את הדיאטה למשימה מורכבת. אם מתכון דיאטה דורש מציאת מרכיבים בחנויות מיוחדות, או שמרכיביו יקרים יחסית, הרי שהסיכוי שלא תתמידו או לא תנסו בכלל את המתכון, עולה. ולבסוף, כדאי שתפריט הדיאטה יהיה מגוון ומורכב ממתכוני דיאטה רבים, על מנת שלא להמאיס על עצמכם את אותו מזון. אל תשכחו שגיוון הוא חלק חשוב בדיאטה, ולכן כדאי לנסות ולבנות מספר גדול ככל הניתן של מתכוני דיאטה טעימים.
ובכלל כדאי לאמץ מרכיבים מסויימים כבסיס למתכוני דיאטה, ו"לשחק" עם אותם מרכיבים בוואריאציות שונות. כך למשל, מרכיבים טובים כבסיס למתכוני דיאטה ולתפריט הרזיה, יכולים להיות : חזה עוף, טופו, פילה של דגים, ירקות (ובבישול למשל : ברוקולי, כרובית, קישוא, גזר, חציל וגם תפוח אדמה), אורז מאודה, פסטה וביצים. בדיאטה ניתן למשל להגיש פירה, תפוחי אדמה בתנור או תפחי אדמה בקדירה והנה כבר שלושה מתוכנים אפשריים לתוספת. באופן דומה ניתן להרכיב מתכון אורז ברטבים שונים, וכמספר הרטבים כך מספר מתכוני התוספות, וכן הלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.