תגובות אחרונות

    דיאטת לחם: מה זה?

    דיאטת לחם הינה שם עממי עבור דיאטה עשירה פחמימות מורכבות עם מדד גליקמי נמוך. דיאטת לחם הינה מושג אשר הוטמע על ידי הדיאטנית אולגה רז, מנהלת מרפאת התזונה בבית חולים איכילוב בת"א, אשר מסבירה על נושאי תזונה שונים ועונה לשאלות הקהל הרחב בתוכניות רדיו וטלויזיה.
    דיאטת לחם אינה מדברת על אכילה מוגזמת של לחם במהלך היום וירידה פלאית במשקל.
    הרעיון בדיאטת לחם הוא העלאת רמת רמת אינסולין וסוכר בדם בצורה איטית וממושכת, בלי שמערערים תהליכים טבעיים בגוף ותוך כדי המנעות מארוחות כבדות ומרוכזות.
    הגוף צריך אספקת סוכר, אולם צריך אותה בצורה איטית יחסית ולא בכמות ובספיגה מהירה כמו אחרי ארוחה כבדה או אחרי אכילת מוצרים כמו דבש, סוכר לסוגיו וכדומה.
    בדיאטת לחם לא אוכלים ארוחות גדולות אלא מחלקים את הארוחות במהלך היום למספר ארוחות, בד"כ 6 (ארוחה כל 4 שעות) ושומרים על רמה אחידה של אינסולין בגוף. כמות אינסולין גדולה המשתחררת אחרי ארוחה כבדה אינה טובה לשריפת שומן או להרזייה. הרבה אוכל מעלה אינסולין שלא נותן לשומן להתפרק ולכן יורדים פחות.
    אם נאכל ארוחה אחת ביום נשמין, ולראייה, מי שאוכל כל פעם קצת רזה! אם נחלק את הארוחות יותר נרד יותר. עדיף לאכול יותר ארוחות עם פחות אוכל בכל ארוחה מאשר מעט ארוחות עם הרבה אוכל בכל ארוחה.
    בדיאטת לחם אנו אוכלים פחות מתוקים לאורך היום מכיוון שהגוף פחות דורש זאת. הדיאטה טובה גם למי שיש לו רמת טריגצרידים גבוהה בדם. מומלץ לפנות יעוץ אישי או קבוצתי אצל אולגה רז לשם קבלת מידע מפורט על דיאטה זו.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *