תגובות אחרונות

    תזונה נכונה בגיל המעבר

    התופעות שמוכרות ללא מעט בני אדם
    החיים לא עוצרים לרגע, וכשמגיעים למין נקודה קריטית כמו גיל המעבר יש לנקוט בפעולות שונות על מנת להקל על עצמנו. לא מעט תופעות צצות להן בגיל המעבר ואנו יכולים לראות כיצד התפקוד הכללי יכול להיפגע בצורה ניכרת. כך קורה שאנשים בעלי מרץ רב הופכים לכאלו שאינם מספיקים דברים רבים במשך עבודתם או שאינם ממצים בצורה מלאה את כל הפעולות שעליהם לבצע.

    במהלך גיל המעבר נשים וגברים כאחד חווים תופעות שונות, ויש צורך לדאוג למהלך רציני של דיאטה או לשינוי שכולל הסתמכות על תזונה נכונה. הדבר יכול לסייע רבות בהתמודדות עם תופעות כמו ירידה בהורמון המין הנשי (ה"אסטרוגן"), גלי חום, דיכאון, מצבי רוח, ירידה בחשק המיני, קמטים בעור, השמנה, עייפות רבה, ועוד צרות רבות שכל אחד היה שמח להימנע מהן.

    יכולותיה של תזונה בריאה לסייע לגוף
    מחקרים שונים מראים כיצד תזונה נכונה מציעה לא מעט פתרונות למצב הנ"ל. נוכל לראות כיצד תזונה שעשירה ב"פיטואסטרוגנים" יכולה לתרום להפחתת תסמינים מעיקים כמו גלי חום. גם דלקות בשלפוחית השתן שחוזרות בכל פעם מחדש הן דבר שניתן להתמודד אתו בעזרת תזונה נכונה הנשענת על מוצרים פרוביוטיים, יוגורט, אוכמניות ועוד.

    חילוף החומרים האיטי בגיל המעבר גם הוא עסק לא נעים והוא תורם לעייפות ואף מגדיל את הסיכוי להשמנה. לכן מי שמקפיד הן על תזונה בריאה יותר והן על פעילות גופנית מדודה יכול להקטין את הסיכון למחלות רבות שצצות בגיל הבעייתי. אצל נשים אפשר לראות כיצד התזונה היא דרך להתמודד עם הסיכון למחלה איומה כמו סרטן השד.

    אלו מזונות יכולים לעזור לנו
    בין אם מדובר בתהליך מבוקר של דיאטה רצינית ובין אם אתם דואגים לשנות את הלך חייכם ע"י תזונה נכונה ובריאה הרבה יותר, הרי שיש לא מעט מזונות שיכולים לסייע לכם בדרך להרגשה טובה יותר. מזונות מלאים שלא עובדו נחשבים לבעלי ערך תזונתי גבוה והם יספקו ויטמינים חשובים, מינרלים וסיבים תזונתיים לגופו של אדם בגיל המעבר.

    ירקות ופירות יוסיפו גם הם לבריאות, ותזונה הכוללת שומנים בלתי רוויים (כמו אלו הנמצאים באגוזים, שקדים, אבוקדו, טחינה, שמן זית ודגי ים) וסידן תגדיל את הסיכוי להתמודדות עם בריחת סידן (אוסטיאופורוזיס). הכרת המזונות השונים בצורה מעמיקה, ושליטה רבה ככל האפשר על מה שאנחנו מכניסים לפה יכולים לעזור לנו מאוד בגיל המעבר.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *