תגובות אחרונות

    עקרונות ועצות לדיאטה

    עקרונות חשובים לביצוע דיאטה
    תחליפים דיאטטיים – הרבה אנשים שרוצים לרדת במשקל אינם מקפידים, גם במסגרת דיאטה או תוכנית הפחתת משקל, לחפש אחר תחליפים דיאטטיים במקום מזונות שמהווים חלק מתפריט הדיאטה לו הם רגילים. החלפת מזונות "רגילים" בתחליפים דיאטטיים, עשויה להביא לחסכון של מאות קלוריות ביום, בקלות ובמהירות. מדובר בעניין כה משמעותי, כך שלעתים זה כל ההבדל בין שמירה על משקל לבין הרזיה או לחילופין השמנה. הדברים נכונים במיוחד במשקאות, שם ההבדל בין משקה דיאטטי למשקה שאינו דיאטטי יכול להיות 150 קלוריות ואף יותר, לכוס אחת ! אך לא רק משקאות : היום מציעות חברות מזון תחליפים טעימים למגוון מזונות אחרים, שחלקם בסיסיים במיוחד כמו מוצרי חלב ולחם. כאשר אתם בונים את תפריט הדיאטה, לבד או עם דיאטנית או איש מקצוע אחר, חשוב מאוד לוודא שהתפריט כולל תחליפים דיאטטיים, היכן שהדבר אפשרי באופן סביר והגיוני.
    מעבר להבדלים בין משקאות, כפי שהזכרנו, נפרט מעט הבדלים במצורי מזון נוספים :
    במוצרי חלב למשל, ההבדל מתבטא בעשרות קלוריות בין גבינה 9% שומן לבין גבינה 5%, כאשר הטעם הינ וכמעט אותו הדבר. לא תמיד חייבים לבחור במוצרי גבינה בעלי 0% או 1% שומן, אם אלו חסרי טעם בעיניכם. גם ירידה אחרת, יכולה להשיג אפקט חיובי מספק. כיום מוצעות גם גבינו במרקם שמנתי, בעלות אחוזי שומן בודדים, וכמובן גם במקרה זה מוצרים מסויימים עדיפים על פני גבינות שמנות ועתירות קלוריות.
    סוכר הינו מקום נוסף בו ניתן לחסוך קלוריות רבות. במקום סוכר, ניתן להשתמש בתחליפים, שההבדל בין חק מהם לבין סוכר רגיל, לעתים אינו מורגש כלל.
    כמו כן, ניתן לחסוך קלוריות רבות גם בלחם. כמות קלוריות של פרוסה אחת, שווה לעתים שתי פרוסות דלות קלוריות ! והנה חסכון נוסף של עשרות קלוריות לפרוסה.
    בטיגון ובישול – חשוב להקפיד על מיעוט בשומנים רווים, ומומלץ להשתמש בתרסיסי שמן, אשר עוזרים לשלוט על כמות קטנה במיוחד של שמן, היכן שצריך. במקרים שאפשר, עדיף להימנע מטיגון, וגם בזמן של חטאים כמו צ'יפס, אפשר להסתפק בכמות השמן שמגיעה מהמפעל, פשוט בדרך של הכנה בתנור…
    והנה דוגמא לחסכון בסיכום יומי של החלפת מוצרים דיאטטיים, במוצרי מזון "רגילים" :
    ארוחת בוקר הכוללת שתי פרוסות לחם (חסכון של 70 קלוריות לערך), ממרח כלשהו, סלט, 100 גרם גבינה 3% במקום 9% (60 קלוריות לערך), כוס קפה עם שני ממתיקים מלאכותיים וחלב דל (חסכון של 50 קלוריות ויותר) ;
    +
    ארוחת ביניים : פרי, חטיף אנרגיה דל (חסכון של 30 קלוריות)
    +
    ארוחת צהריים הכוללת עוף מוקפץ עם ירקות בטיגון עדין (חסכון של 60 קלוריות) ואורז, ומשקה דיאטטי (חסכון של 100 קלוריות ויותר) ;
    +
    ארוחת ביניים הכוללת יוגורט דל שומן (חסכון של 60 קלוריות ויותר) ופרי
    +ארוחת ערב המורכבת משתי פרוסות לחם (חסכון של 70 קלוריות לערך), סלט, חביתה בטיגון עם תרסיס שמן (חסכון של 80 קלוריות), גבינה דלה (חסכון של 60 קלוריות) או פסטרמה, וקפה או תה עם שני ממתיקים מלאכותיים (חסכון של 50 קלוריות ויותר).

    וחסכון נוסף של שלוש כוסות משקה דיאטטי במקום משקה ממותק, ומשקה חם בכולל ממתיקים מלאכותיים : עוד 400 קלוריות לפחות !

    ולסיכום : הנה חסכון פוטנציאלי יומי של למעלה מ – 1000 קלוריות, ללא קשר לכמות הקלוריות היומית המתוכננת הכלולה בתפריט הדיאטה !

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *