תגובות אחרונות

    טיפים למי שרוצה לרזות

    טיפים לדיאטה
    קצרצרי דיאטה – טיפים למי שרוצה לרזות :
    1.גודל המנה וגודל הצלחת – אחד הסודות הגדולים הוא שבדרך כלל לא צריך לוותר על מזונות טעימים וכל מה שצריך זה לאכול מעט. אפשר לשלב מאפה קטן, שוקולד או חטיף, גם במסגרת אורח חיים דיאטטי ולרזות ובגדול. אל תתנזרו אלא תתפשרו בכמויות קטנותיותר. כמו כן, הורגלתם לאכול בצלחת גדולה ? תעברו לצלחת בינונית. אולי זה נשמע חסר ערך, אך עשויה להיות לכך תועלת בלתי נתפסת. הרבה פעמים מרגישים צורך שהצלחת תהיה מלאה כדי שהמנה תשביע, למרות שגם מנות קטנות יותר יספיקו. צלחת קטנה יותר יכולה לענות על צורך זה ועל הדחף "לסיים את מה שבצלחת".
    2.לדעת מתי להפסיק – אצל רבים, הרגשת השובע המלאה מגיעה בדרך כלל רק זמן מה לאחר סיום הארוחה ולכן גם אם לא הייתם צריכים לסיים את האוכל כדי להרגיש שובע, לא תדעו זאת בדיעבד. כדי להגיע לדרגת השובע, נסו להפסיק לאכול קצת לפני סיום הארוחה, או לפני שאתם מרגישים שבעים ממש ולרוב תגלו שגם בלי המזלג האחרון, תרגישו שבעים תוך זמן קצר לאחר מכן.
    3.לשתות, והרבה – הערך של שתיה מרובה הוא כפול ומכופל. מים חיוניים לתהליכים רבים בגוף והרביה בשתיה שאינה מוגזמת, מסייעת באותה עת להרגשת מלאות. גם משקאות אחרים שאינם עתירי קלוריות (תה עם ממתיק מלאכותי ; משקאות דיאטטיים), עושים את העבודה.
    4.ושאר ירקות (ופירות ?) – גם מי שאינו אוהב במיוחד ירקות, ימצא לבטח ירק או שניים שהוא אוהב. גמבה ? גזר ? מלפפון ? צרו לעצמכם הרגל, להכין בערב לפני מקלונים מכמה ירקות, וקחו אתכם לדרך ולעבודה. המחיר הקלורי של נישנוש ירקות הוא בדרך כלל נמוך במיוחד והיתרונות שלו, גם מבחינת הצורך להכניס אוכל לפה, גם מבחינת הבריאות וגם מבחינת ההרגלים – הינם גדולים במיוחד. גם פירות ניתן לשלב, אך בצורה מאוזנת יותר, שכן חלק מהפירות מכילים סוכרים רבים.
    וותרו על תוספות מיותרות – רוטב לסלט (במיוחד רוטב המבוסס על מיונז), ממרחים, חמאה, קצפת, שקדי מרק ותוספות אחרות שלעתים נוהגים לצרף לאוכל הינם עתירי קלוריות והערך הקלורי של התוספות יכול לעלות או להוסיף באופן משמעותי על כמות הקלוריות המקורית של המנה, מה שופך לבעייתי במיוחד בעת דיאטה או תוכנית הרזיה. אפשר להסתדר גם בלי התוספות המיותרות, וגם אם מרגישים צורך ממשי לתוספות בעת דיאטה, חשוב להקפיד למצוא תחליפים דיאטטיים (מיוקל למשל, שמן זית) ולצמצם בכמויות.
    תחליפים דיאטטיים – מגוון גדול של משקאות ומזונות קיים כיום גם בגרסא דיאטטית, מופחתת קלוריות, דלת שומנים או סוכרים. תקפידו להחליף מוצרים במוצרים דיאטטיים, ואל תזלזלו. כמות הקלוריות היומית שתוכלו לחסוך יכולה להגיע למאות רבות של קלוריות, והיא תפתיע גם אתכם. במיוחד חשוב לשים לב למשקאות, מוצרי חלב (חלב, גבינות, יוגורט) ולחם.
    ספורט – גם מי שלא אוהב, יכול להתרגל ולגלות עניין בפעילות גופנית. פשוט צריך למצוא פעילות גופנית שלא מחייבת אתכם לעשות שינוים משמעותיים או מאמצים ניכרים (חדר כושר לא מתאים לכל אחד וגם לא ריצה). תתחילו במשהו קל כמו הליכה במקום נסיעה קצרה עם האוטו לבנק או לקניון וכיו"ב.
    איך לשמור על מוטיבציה ? תכינו רשימה של הדברים שגרמו לכם לבצע דיאטה. האם זה רצון לשפר את הביטחון העצמי ? סיבות בריאותיות ? הילדים או המשפחה שדואגים ? רשימה זו תשמרו בתיק שאתם נושאים, ביחד עם איזה חטיפון קטן דל קלוריות, לרגעי משבר. כשקשה במיוחד, זה הזמן להציץ ברשימה שתעזור לכם להתקדם הלאה. באותו כיוון, יש כאלו המוציאים מהארון מכנסיים ישנים שכבר לא עולים, ותולים אותם במקום בולט בבית, כדי להזכיר מה המטרה של ההרזיה ולאן אתם רוצים להגיע עם הדיאטה…
    איך להימנע מפיתויים בבית ? הקושי הזה קורה במיוחד בשלבים הראשונים של תוכנית הפחתת המשקל, אך לא רק. לעתים, ההתמודדות הטובה ביותר עם פיתויים היא בדרך של הימנעות. מה הכוונה ? לא לקנות מזונות וחטיפים שיהרסו לכם את הדיאטה כדי שבזמן משבר לא תוכלו לברוח למקרר או לארון. עדיין זה לא אומר שצריך להימנע מכל צ'ופר, אך גם העמסת חצי סופר לעגלה, זו לא הדרך. וכדי לא להיקלע לקניות מתוך דחפים, מומלץ להגיע לסופר על בטן מלאה, מה שעשוי לעזור לכם לעבור את המשימה הזו באופן קל יותר…

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *