תגובות אחרונות

    אוכל חם- עדיף בזמן דיאטה

    אוכל חם: מומלץ לתחושת שובע בתהליך דיאטה.
    בכל תהליך דיאטה נכון צריך לשלב מזון מגוון ופעילות גופנית מתונה. השפע הרב והמגוון של מזון שומני, עתיר קלוריות וטעים מקשים עלינו בכל תהליך דיאטה. לכן יש לעשות כל מה שניתן כדי לצרוך מזון טעים ומשביע, אך בריא במידה המקסימלית. כל שינוי קטן בסוג המזון ובאיכותי עשוי לשפר את תהליך הדיאטה ולהקל עלינו בביצועה. כך גם לגבי מזון מבושל וחם. לאוכל חם יש יתרונות בתהליך דיאטה לעומת אוכל קר. היתרון העיקרי הוא שאוכל חם נותן תחושת שובע מהירה יותר על כמות מזון קטנה יותר, ובכך אנו אוכלים פחות במהלך היום.
    הנפח האמיתי של אוכל חם גדול יותר. נפח גדול יותר ממלא את הקיבה ומשפר את הרגשת השובע.
    לחום יש משמעות פסיכולוגית התנהגותית, אוכל חם ומהביל מקושר במוח עם ארוחה עיקרית מזינה. כאשר אנו אוכלים מנה חמה או מבושלת אנו מאותתים למוח שזו הארוחה העיקרית של היום ולא סתם חטיף או נשנוש זמני ללא ערך תזונתי מועיל.
    כאשר מדובר על מאכלים חמים לא מדובר דווקא על מאכלים משמינים או כבדים מהרגיל. אוכל חם יכול להיות דל קלוריות אך משביע, והעיקר הוא למצוא תחליף נכון ובריא לכל מאכל ומאכל ובכך לשפר את התפריט האישי שלנו.
    כל כך קל היום להישתמש במיקרוגל ולחמם כל מאכל מתאים בתוך שניות ספורות. אין צורך לדעת ידע מקיף בבישול ואין צורך להיות שף. היום יש שפע של תפריטים ומתכונים לדיאטה המיועדים גם למי שלא יודע לבשל או להכין ארוחה כלשהי.
    כאשר אנו רעבים יש להעדיף את האוכל החם והמבושל מתוך מבחר האפשרויות שעומד בפנינו.
    אם נקפיד לאכול תמיד אוכל חם ונוותר על אוכל קר אותו היינו אוכלים בחטף, נגלה שעשינו עוד צעד לכיוון של דיאטה קלה ומתונה.
    דוגמא מעשית: טוסט טונה חם.
    מי שסובל מעודף שומן יכול בדרך כלל כמויות רבות בזמן קצר, למשל: לאכול כריך עם חבילת טונה שלמה, ואולי אפילו "לקנח" עם כריך נוסף או טוסט גבינה צהובה. שני הכריכים האלו לא בהכרח משביעים אותו, לפחות לא ברגע הראשון. במקרים רבים אוכלים טונה כאשר היא קרה ורבים יודו שהם אוכלים אותה בעמידה הישר מהפחית שנפתחה למחצה.
    ניתן מצורה פשוטה למדי לשפר לשפר מאוד את הערך המשביע של טונה ומעט לחם. כל מה שצריך לעשות זה להכין טוסט טונה חם, לעשות את זה נכון ולאכול אותו לאט.
    כדי להכין טוסט טונה חם, משביע וטעים יש לקחת חבילת טונה במים, לפתוח מעט את הפחית ולתת למים לצאת.כדאי לנקז כמות מירבית של מים שעשויים להרוס את מירקם הלחם. בשום אופן אין להשתמש בטונה עם שמן. טונה במים טעימה פחות מטונה עם שמן? אמת! אבל בתהליך דיאטה צריך להתפשר, להשתמש בתחליפים ולהתחשב בכל קלוריה. ההבדל בין טונה עם שמן לטונה ללא שמן הוא משמעותי מבחינה קלורית ובכל מקרה רוב השמנמנים אינם אניני טעם ויאכלו כל דבר..
    יש להכין טוסט משתי פרוסות לחם, חבילת טונה שלמה ופרוסה אחת של גבינה צהובה.
    אם מדובר על טוסטר משולשים לא כדאי לנעול אותו ולמעוך את הטוסט יותר מדי, הדבר יקטין מאוד אתהנפח של הטוסט. כדאי להכין את הטוסט בזהירות כדי שיכיל את כל חבילת הטונה ולתת לו מספיק זמן כך שכל המרכיבים ישתלבו יחדיו.
    טוסט טונה כזה הינו משביע בצורה יוצאת דופן יחסית לכמות הקלוריות שבו, אך יש לאכול אותו לאט, חם ובצורה מתונה שכן לא מומלץ לאכול טונה בצורה מופרזת.
    ניתן אפילו להוסיף ליד הטוסט צלחת עם מעט עגבניות שהוכנו במיקרוגל (ראה תפריט) כדי לקבל מנה מלאה ומשביעה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *