תגובות אחרונות

    תה להרזייה- הרזיה דרך שתיית תה

    תה להרזייה
    האם אפשר להרזות על ידי שימוש בתה להרזייה? מהו למעשה תה הרזייה ומה יעילותו? האם קיים תה המאפשר ירידה בריאה במשקל או שפעולתו של תה הרזייה מסוכנת לגוף?
    כיום ניתן להשיג מוצרים שונים המיועדים להרזייה, חלקם רפואיים (תרופות מרשם להקלה על תהליך דיאטה) וחלקם תוספי מזון, תה, משקאות, סיבים וכדומה. אולם לכל תרופה תכשיר או מזון עשויה להיות השפעה על הגוף ועל תפקודו. לעיתים ההשפעה היא שולית ולעיתים ההשפעה משמעותית וגורמת תופעות לוואי לא נעימות.
    מה לגבי תה להרזייה?
    היתרון בתה להרזייה הוא האפשרות הקלה לצרוך אות והאמונה שהוא עוזר להרזייה. אין צורך בהתעמלות או השקעת מאמץ ומספיק לשתות את התה כדי לקבל לכאורה את פעולת ההרזייה. אולם מעשית תה להרזייה הבנוי על חומרים משלשלים אינו גורם להרזייה אלא עלול לגרום לבעיות שונות ואף להפרעה בתהליך הדיאטה! ברוב סוגי התה המיועדים להרזייה ישנם חומרים משלשלים אשר אינם בריאים לגוף ואינם מהווים דרך אמיתית לדיאטה!
    יצרני מזון ותרופות טבעיות גילו מזמן את האפקט המכירתי של צמחי מרפא שונים וחליטות תה. כאשר מדובר על צמחי מרפא ישנם לקוחות רבים אשר ינהרו אחר כל מוצר המבטיח ריפוי טבעי, הרזייה ללא מאמץ ושיפור הבריאות. מוצר הבנוי על צמחי מרפא וחליטות שונות הינו מוצר שקל לשווק ולמכור, בעיקר אם הוא מבטיח הרזייה וירידה במשקל.
    קל לקבל אפקט משלשל מהרבה מאוד צמחים בהרכבים ומינונים שונים. תופעת השלשול גורמת ליציאה מרובה של נוזלים מהגוף, עיכול מזון חלקי ועל כן ירידה במשקל, אולם יש להזהר! הירידה במשקל עקב שלשול אינה ירידת משקל אמיתית, למרות שבשקילה נראה שאנו שוקלים פחות, מדובר על הפחתת נוזל מהגוף ולא על הפחתת השומן שהצטבר עקב מאזן קלורי לא נכון. הדבר הגרוע ביותר בשימוש בתרופות משלשלות (גם תה הגורם לשלשול הינו בגדר תרופה) הוא נזק משמעותי למעיים ולתפקודם ונזק בריאותי מתמשך.
    הנזק בחומרים משלשלים
    השימוש בחומרים משלשלים מכל סוג עלול לגרום לנזק בפעילות המעיים. אנשים רבים אינם מתייחסים לנקודה זו ברצינות, הם מאמינים שמדובר באזהרה מוגזמת המאפיינת מקרים קיצוניים בלבד ואינם מצליחים לקבל את העובדה הפשוטה שנזק של חומרים משלשלים הוא נזק משמעותי, מהיר ובעייתי אשר קשה להתגבר עליו.
    חומרים משלשלים אינם מאפשרים ירידה במשקל אלא הפחתת זמנית ושולית במשקל עקב יציאת מים מהגוף.
    כאשר משתמשים הרבה בחומרים משלשלים גורמים לנזק וניוון של תאי המעיים. תאים אלו מפסיקים לעבוד בצורה תקינה והדבר גורם לעצירות כרונית. הטיפול בעצירות הוא על ידי גורם הבעייה עצמה- חומר משלשל, וכך נוצר מעגל מסוכן בו חייבים להשתמש בחומר משלשל שמחמיר את הבעייה עוד ועוד.
    בתהליך זה יש בזבוז של מינרלים חשובים לגוף עקב ספיגה חלקית ושימוש מופרז במים במעיים במקום חלוקה נכונה שלהם בגוף. במקרים מסוימים עלולים להופיע דימומים, התייבשויות, הקאות, פגיעות מיעיים שונות ובעיות נוספות. דיאטה או הרזייה לא באה בחשבון במצב זה הדורש טיפול רפואי מסובך ומקצועי. סביר גם שהגוף יגביר את תחושת הצמא בנסיון להתגבר על המצב- וכך ספיגת נוזלים תגרום לעליית משקל חיצונית.

    הפחתת התיאבון על ידי תה הרזייה
    עד היום לא ידוע על תה הרזייה אשר פועל על מנגנון התיאבון ומפחית את הרצון לרדת במשקל. יתכן שבתה ירוק יש אפקט מסוים הפועל על ידי זירוז חילוף חומרים (עקב הקפאין שבו) ואולי אפילו הפחתה קלה בספיגתהשומן והגדלת פירוקו בגוף.
    כאשר אנו שותים משקה חם כלשהו, תה, קפה, אפילו מים חמים, הגוף מקבל תחושה של שובע בדרגה מסוימת והדבר עוזר בתהליך דיאטה. לכן בתהליך דיאטה נכון כדאי לשתות משקאות חמים לא ממותקים בצורה מתונה ולצרוך תה וחליטות שונות ללא אפקט משלשל כלשהו!
    דיאטה נכונה היא דיאטה האמורה להחזיק זמן רב בלי לגרום למבצע הדיאטה לקשיים ניכרים או להתנהלות חריגה. כדי לבצע דיאטה נכונה צריך לאכול בצורה מתונה, לצרוך את כל מרכיבי המזון, לשלב סיבים תזונתיים, לשתות הרבה, להוציא אנרגיה על ידי ספורט והתעמלות אירובית מתונה ולהמנע מפעולות קיצוניות, תרופות פלא וחומרים משלשלים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *