תגובות אחרונות

    עוד המלצות לדיאטה

    המלצות וטיפים עבור דיאטה

    אנו מניחים כי כל מי שחווה דיאטה כזו או אחרת יכול לסייע לאחרים, בהמלצות וטיפים מחיי היום יום ומניסיון העבר שלו. גם אנו ניתן כמה דוגמאות מתוך ניסיוננו האישי.

    • לפני שפוצחים בדיאטה, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע – רופא, דיאטנית, מאמן וכולי – על מנת לעמוד על מצב בריאותכם, וכדי לוודא איזו דיאטה אם בכלל ואיזו פעילות גופנית מתאימה יהיו הטובות, הבריאות והמתאימות ביותר עבורכם.
    • התאימו את הדיאטה לאורח חייכם. לדוגמא, אם אדם עובד כנהג מונית, עליו להכין מראש, אפילו בערב הקודם, קופסא ובה ירקות חתוכים, אותם ינשנש במהלך היום, במקום לעצור בקיוסק הקרוב ולקנות מאפה או חטיף. כך גם לגבי הפעילות הגופנית. אם אתם עובדים במשרד מן הבוקר עד הערב, צאו להליכה מהירה לפני העבודה או אחריה. השתדלו ללכת לעבודה או לחזור מן העבודה בהליכה רגלית.
    • אל תקבעו לעצמכם יעדים מוגזמים שאחר כך יתגלו כבלתי אפשריים ויגרמו מפח נפש, אשר ילווה בעלייה נוספת במשקל. בהתאם, אם אתם עובדים ' מסביב לשעון ', אל תקבעו לעצמכם סדר יום שכולל כל יום שעתיים במכון הכושר, אחרי העבודה. קשה מאוד להתמיד ביעד כזה. במקום זאת, אמצו הליכה מהירה אל מקום העבודה ובחזרה, או פעילות גופנית בסוף השבוע.
    • שתו מים, והרבה. בבוקר שתו שתי כוסות מים חמים או קרים, אפשר עם לימון. בריא ומאזן.
    • מרבית האנשים יעדיפו לעשות דיאטה כשהם מסתייעים בגורמים נוספים. אפשר להצטרף לקבוצות תמיכה או קבוצות מאורגנות בהן אנשים עורכים דיאטה, נשקלים מידי שבוע וכולי. אפשר להסתייע במשפחה. כדאי רצוי ונכון להיעזר בגורמים מקצועיים ובהם רופא מתאים וכמובן דיאטנית, מאמן וכל איש מקצוע מומחה ומנוסה.
    • קניות עושים לפי רשימה שמכינים מראש. כדאי לחלק מראש את רשימת הקניות לפי כותרות, ירקו, פירות, מוצרי חלב וכן הלאה. רשימת הקניות תלמד אתכם האם אתם צורכים אוכל מאוזן ובריא. אגב, רשימת קניות היא גם עניין חסכוני והרווח הוא כפול.
    • קניות לא עושים על בטן ריקה או כאשר רעבים. לא כדאי לקפוץ לקניות מייד אחרי העבודה או בתום יום ארוך ומתיש. הפיתויים גדולים וסביר להניח שתמצאו את עצמכם עם פריטים משמינים ולא מזינים כמו חטיפים וממתקים.
    • המלצה דומה לגבי בישול והכנת ארוחות. הכנת ארוחה על בטן ריקה היא מתכון בטוח לטעימות אינסופיות במהלך הבישול, ללא בקרה וללא מדידה. לכן, לפני שמתחילים בהכנת הארוחה או בבישול, אכלו פרי או ירק, שתו מים ואז… לעבודה.
    • רצוי להימנע מאכילת מאכלים שונים עתירי קלוריות, אשר די בכמות קטנה מאוד שלהם, אותה אוכלים מבלי לשים לב, ואשר יש בה כדי לספק חלק נכבד מצריכת האנרגיה וקלוריות היומית. לדוגמא, ענבים, זיתים משומרים, פיצוחים, חלווה, גרנולה, פופקורן.
    • אל תתפתו למבצעים של מאכלים שאינו בתפריט הדיאטה. כך למשל, לעיתים, בסוף היום, רשתות המזון עורכות מבצעים של הרגע האחרון במסגרתם נמכרים מאפים בחצי מחיר. דוגמא אחרת היא מארזים גדולים של מספר חטיפים שמחיר כל אחד מהם נמוך מעט מזה של חטיף בודד. המבצע הזה לא ישתלם. עדיף לרכוש מאפה אחד או אריזה אחת קטנה של חטיף בשעת הצורך, ולא למלא את המקרר או הארון במוצרים מפתים שאחר כך לא ניתן לעמוד בפניהם.
    • תחליפים הם פתרון טוב בדיאטה. טונה במים מחליפה טונה בשמן. כף שמן זית או שמן בתרסיס עדיפים על פני מזיגת שמן מבקבוק ללא הגבלה. מיונז במקום מרגרינה ( אם כי עדיף לוותר גם על המיונז אשר מורכב מחלמונים ושמן ). לחם קל במקום פיתה או לחמנייה. משקאות דיאטטיים במקום משקאות ממותקים ( בריא גם לשיניים ) או אפילו מיצי פירות, ובכל מקרה עדיף מים. הפחתת שיעור השומן במוצרים שאנו נוהגים לצרוך – קוטג ' 3% שומן במקום קוטג ' 9%. חלב 1% במקום חלב שמן.
    • תחליפים עלולים לחבל בדיאטה. שימו לב שהתחליף בו אתם משתמשים הוא אכן נטול סוכר או דל קלוריות או דל שומן. לעיתים, מוצר המכונה ' מופחת סוכר ' או ' מופחת שומן ' עדיין עלול להכיל אחוזים גבוהים של שומן או סוכרים.
    • יוצאים מהבית או מוזמנים לאירוח, קוקטייל, מסיבה, חתונה או אירוע שבו יהיה אוכל – כדאי לאכול ארוחה בריאה ומלאה, ולהגיע לאירוע שבעים ולפחות לא ' מורעבים '.
    • לא להגזים : הטיפ הטוב ביותר שניתן לתת בכל הקשור לדיאטה והפחתה במשקל הוא איזון. אין להגזים לכאן או לכאן. דיאטה קיצונית או הפחתה קיצונית של האנרגיה הנצרכת או הגזמה בכמות של פעילות גופנית אינם מועילים ועלולים אף להזיק. דרך המלך היא הדרך הנכונה והבריאה. היא גם הדרך שתצליחו בה ותביא לתוצאות המיטביות בשבילכם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *