תגובות אחרונות

    הטיפים של רונית לדיאטה

    כמה טיפים שכדאי לנסות כדי לשמור על משקל הגוף ולכל מי שמנסה דיאטה או להרזות או לשנות את אורח החיים שלו מבחינת תזונה ואכילה.

    כשקמים בבוקר מומלץ מאוד להתחיל את היום בשתייה של לפחות כוס או 2 כוסות מים. שתייה של מים מרווה ומעוררת. שתיית המים בריאה מאוד, עוזרת לניקוי הכליות ומערכות הגוף. אני באופן אישי אוהבת לשתות מים קרירים – לא קרים מידי ולא חמים מידי, כי הדבר מרווה ועונה על הצורך לשתות משהו בבוקר, מרענן וגם ממלא את הבטן. לחילופין, אפשר לשתות מים חמים עם לימון – לא דווקא תה או חליטות או קפה – אלא רק מים חמים עם לימון. גם בזה יש אפקט נעים, מרענן, מרווה ומונע רעב.
    אגב, לגבי שתייה בכלל חייבים להקפיד על שתיית מים בכמות של לפחות 12 כוסות ביום, וזה לא רק למען הדיאטה או ירידה במשקל אלא כדי לשמור על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ומראה צעיר ורענן.

    כשאתם יוצאים מהבית קחו אתכם בתיק משהו קטן וזמין לאכול. זה יכול להיות חטיף אנרגיה קטן, שקית קטנה של בייגלה, אריזה קטנה של קרקרים או פריכיות אורז. העיקר שהחטיף או הנשנוש הזה יהיה זמין ומוכן לאכילה, מדוד מבחינת קלוריות ושומנים, עם אלמנט משביע טעים ומרגיע. רצוי משהו שלא דורש קירור, אם כי גם תפוח או שקית של חטיפי נשנוש גזר יכול להיות רעיון נעים. זה פתרון מהיר ויעיל לעקצוצי רעב שמתחילים לצוץ בכל שלב ביום. במקום לאבד שליטה ולאכול שטויות כמו עוגיות או ממתקים מזדמנים במקום העבודה או במספרה או בכל מקום בו אתם נמצאים, איכלו את החטיף שהכנתם מראש, ותוכלו להרגיע את הרעב עד הארוחה המלאה הבאה.

    השתדלו לבשל ולאכול אוכל שבישלתם בבית. ארוחות מחוץ לבית לא רק יקרות יותר אלא משמינות יותר ואין לנו יכולת לבדוק מה נכנס לתוך האוכל, מה האוכל שאנחנו אוכלים מכיל. כשאוכלים במסעדה או בבית קפה אנחנו לא יודעים לא רק כמה קלוריות יש בכל מנה, אלא גם מה כמות השומנים והפחמימות וגם לא ויטמינים. אנחנו לא יודעים אם הלחם עשוי מקמח מלא, ואם הסלט באמת מתובל רק בשמן זית. כאשר אוכלים אוכל שבישלתם בבית יש לכם יכולת שליטה גדולה יותר על טיב המוצרים ועל רמת המזון. אתם קובעים אם לטגן שניצל עוף וצ'יפס, או לצלות חזה עוף במחבת עם ירקות מוקפצים. כשאתם מבשלים בבית הדיאטה שלכם יכולה להיות מאוזנת יותר. אתם יכולים לשמור על אורח חיים בריא יותר.
    אני מציעה לכם להכין מראש בתחילת השבוע רשימת קניות מסודרת שכוללת את המוצרים שאתם מתכוונים לקנות כמו למשל לחם מלא, ירקות, פירות, מוצרי חלב, מוצרי בשר כמו עוף או הודו וכן הלאה.
    כדאי מאוד שרשימת הקניות השבועית תכלול את כל המזון שאתם מתכוונים לבשל ולהכין במהלך השבוע. בדרך זו תוכלו להימנע מגיחות יומיומיות לחנות או לסופר שבדרך כלל מלוות ברכישה של אוכל מיותר ולא מתוכנן שלא תואם את הדיאטה או את התזונה הבריאה כמו חטיפים שמתחשק באותו רגע או בורקס ריחני שיוצא מהמאפיה.
    חשוב מאוד לגוון כדי שלא יימאס לכם מהבישולים של עצמכם. לכן, כל הזמן חפשו מתכונים מעניינים. היום המקורות הם אינסופיים. אפשר לקבל מתכונים מעניינים מחברים, מספרים, מהעיתון, מהטלביזיה ומהאינטרנט.
    את האוכל שאתם מבשלים תאכלו כמובן בבית, אבל לא רק בבית. אני אוהבת לקחת איתי כל יום לעבודה מנות מוכנות מראש של האוכל שהכנתי. הכינו מראש בערב קופסאות עם אוכל שהכנתם. אני מציעה לגוון את הקופסאות וכל יום להכין משהו אחר, כדי שיהיה מעניין. למשל יום אחד חזה עוף עם פירה ושעועית ירוקה, וביום שאחריו שקשוקה עם לחם מלא.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר.