האם דיאטה היא דבר אפשרי?

עצות, תפריטים, שיטות דיאטה שונות ומשונות, אבל האם ניתן למצוא דרך נוחה ומעשית שתאפשר באמת לרדת במשקל ולהשאר עם משקל תקין לזמן ממושך?

מי שרזה מטבעו לא יבין. מבחינתו הדרך היא לאכול פחות. אבל כל מי שסובל ממשקל עודף מכיר היטב באמת המרה: האכילה הינה אכילה רגשית. אנחנו לא אוכלים כדי לשבוע או מכיוון שאנחנו רעבים, אנחנו אוכלים כי זה כיף, זה נעים, האוכל מרגיע אותנו, זה מגיע לנו, זו תמורה מנחמת. אנחנו אוכלים כי אנחנו צריכים את זה. לכן אין דרך אמיתי לירידה מהירה ובריאה במשקל.

למרות שהדרך קשה ואולי בלתי אפשרית, ניתן להשתמש בשיטות קלות ופשוטות כדי להפחית ברמה מסוימת את צריכת הקלוריות היומית. גם שינוי קטן עשוי לגרום לשינוי מיוחל ולאפשר ירידה במשקל או מניעת עלייה מסוכנת.

הדרך הנכונה היא לעבור תהליך דיאטה איטי שאינו משפיע על חיי היומיום ואינו מהווה מכשול להתנהלות הרגילה שלנו. כדי לעשות כן צריך להחליט על כמה שינויים אפשריים שיאפשרו את שינוי המאזן הקלורי.

  1. להפחית משמעותית בקניית חטיפים ודברים משמינים. אי אפשר לעמוד בפניהם, אז מדוע להציב בפנינו מכשול? עדיף לא לרכוש אותם כלל.
  2. להוסיף חטיפים ופתרונות מופחתי קלוריות לשעות הקשות. עגבניות שרי, גזר מוכן, חטיפים עם מעט קלוריות. כל דבר שמעסיק את הפה אך אין בו הרבה קלוריות.
  3. להמנע לחלוטין ממשקאות עם סוכר, קולה, מיצים וכד. הם כבדים ויקרים, קל לא לקנות אותם.
  4. לקבוע כלל של הפסקה בין מנה למנה. סיימתם מנה כלשהיא? חובה לחכות 20 דקות עד המנה הבאה.
  5. לא לגעת בציפס או בורקס בשום פנים ואופן ובשום מצב.
  6. לא להוסיף שמן לשום דבר ואף פעם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.