תגובות אחרונות

    דיאטת כסאח | דיאטה מהירה

    דיאטת כסאח- זה לא פועל

    לעשות דיאטת כסאח זה לא כל כך קשה. דיאטה מהירה מסוג זה מוגבלת מעצם טיבה בזמן ונתמכת במוטיבציה מוגברת. לכן כאשר מקבלים החלטה לרדת במשקל ומתחילים בדיאטת כסאח קיצונית וחריפה, יודעים שהדיאטה זמנית והדבר שומר על המוטיבציה ועל היכולת לשמור על התפריט המצומצם.

    קל יחסית לא לאכול ממתקים במשך שבוע או שבועיים, אולם בלתי אפשרי להמנע ממוצר מסוים למשך שנים רבות. לכן הדיאטה הקיצונית והמהירה אינה יכולה להחזיק מעמד זמן רב והיא טובה רק למקרים הדורשים שיפור המראה החיצוני תוך זמן קצר, בידיעה שלטווח הארוך היא מסוכנת או עלולה לגרום להשמנה.

    לדיאטה מהירה יש חסרונות רבים, והיא עלולה לפגוע בבריאות הכללית עקב מחסור קיצוני באבות מזון מסוימים, בויטמינים, מינרלים וכדומה. אולם החיסרון הגדול של דיאטה מהירה או דיאטה קיצונית הוא בכך שדיאטה זו אינה פועלת לטווח הארוך ובמקרים רבים מאוד אחרי תקופת מה הגוף חוזר למשקלו הקודם ואף יותר.

    ישנה דעה מוטעית שכדאי לעשות דיאטה קיצונית ואחריה דיאטה מתונה כדי לשמור על המשקל הנמוך, אולם הבעייה היא שכאשר הגוף נמצא לפתע במצב קיצוני של חוסר קלוריות כמו שהיה רגיל, יחל תהליך של חסכון באנרגיה והגוף יחל בצבירת שומנים מיד כשאלו יהיו זמינים עבורו. התוצאה- קושי כפול בירידה במשקל ועלייה מהירה בחזרה. הגוף מבין שקיים מצב של חוסר מזון ומתחיל להערך לקראת מצב זה. הדרך הטובה ביותר של הגוף לשמור אנרגיה היא על ידי אגירת שומן- דבר הגורם להשמנה. כך שבמצב בו ישנה ירידה משמעותית בכמות האוכל או בערך הקלורי של התפריט היומי, הדבר יגרום לאגירת שומן, השמנה ונזק לדיאטות עתידיות. לכן הדרך לדיאטה היא ירידה מתונה במשקל לאורך זמן על ידי שיפור התפריט והגברה מתונה של פעילות גופנית ואירובית.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *